Początek rewolucji (1947 r.)
"W 1947 r. niemiecki inżynier dr Carl Hahn natrafia na reklamę tamponów w amerykańskim magazynie. Na Niemieckim rynku brak podobnego produktu. Mógłby on zrewolucjonizować kobiecą higienę!
Doradcą medycznym w projekcie zostaje dr Judith Esser, ginekolożka biorąca udział w zawodach pływackich.
Pierwsze kroki do sukcesu (1950 r.)
Po przygotowaniu udanego prototypu potrzebna staje się maszyna do produkcji masowej. W krótkim czasie zostaje opracowany proces wytwórczy obejmujący odpowiednie przycinanie pasków bawełny, ich zwijanie i wiązanie nitką.
Następnym etapem były badania kliniczne, które miały potwierdzić bezpieczeństwo medyczne i higieniczność tamponów. W marcu nowy wynalazek zostaje po raz pierwszy zaprezentowany farmaceutom w Wuppertalu. Zaledwie cztery dni później pierwsze tampony trafiają do sprzedaży!
Wybrana zostaje nazwa „o.b.®” – skrót od niemieckich słów „ohne Binde”, czyli „bez podpaski”.
Tampony o.b.® są postrzegane jako kontrowersyjne, ale pomimo początkowego sceptycyzmu, szybko odnoszą ogromny sukces.
Następuje mała rewolucja: w pierwszym roku sprzedanych zostaje ponad 10 milionów tamponów.
Pionierskie lata marki o.b.® (1952 r.)
Coraz więcej kobiet używa tamponów o.b.®! Dzięki informacjom zawartym w broszurach, reklamach i ulotkach dołączanych do produktów marki o.b.®, udaje się nie tylko rozwiać wątpliwości potencjalnych klientek, ale też poszerzyć ich wiedzę o własnym ciele.
Przepływ informacji jest właściwie dwukierunkowy – ankiety przeprowadzane wśród klientek i badania laboratoryjne umożliwiają kolejne innowacje, w tym wprowadzenie tamponu o.b.® Super o wyjątkowo dużej chłonności.
Tampony o.b.® na liście codziennych zakupów (1967 r.)
Tamponów o.b.® nie klasyfikuje się już jako produktów farmaceutycznych, dzięki czemu stają się dostępne w supermarketach obok innych codziennych artykułów. Ta ważna zmiana zostaje podkreślona nowym wyglądem opakowania tamponów o.b.®!
Bez tabu (1971 r.)
Broszura o.b.® „50 dni w roku” odpowiada na pytania na temat menstruacji i kobiecej higieny i staje się prawdziwą sensacją! Jest rozprowadzana w formie suplementu do magazynów dla kobiet i zawiera szczegółowe informacje o kobiecym ciele bez tematów tabu, przeznaczone dla dziewcząt i kobiet!
Zmiana starych przekonań (1972 r.)
Nowe badania zaprzeczają pokutującemu mitowi, jakoby dziewczęta nie mogły stosować tamponów już od pierwszej miesiączki. Badania ginekologiczne udowadniają, że do czasu wystąpienia pierwszej menstruacji, błona dziewicza stała się już miękką, elastyczną tkanką. Oznacza to, że można zwykle bezpiecznie stosować mniejsze tampony.
To właśnie z myślą o młodych dziewczętach opracowano tampony o.b.® „Mini”. Zestawy próbne ze szczegółowymi materiałami informacyjnymi pomagają edukować młodsze klientki i zaprezentować im produkt.
o.b.® w szkołach (1974 r.)
Bezpłatny pakiet materiałów od marki o.b.® wspiera nauczycieli w prowadzeniu zajęć z edukacji seksualnej i pomaga poszerzać wiedzę tysięcy uczennic każdego roku. W 19 niemieckich miastach uruchomiona zostaje telefoniczna infolinia, która ma odpowiadać na wszystkie pytania dziewcząt.
Od 1974 r. najpopularniejsze tampony o.b.® produkuje Johnson & Johnson.
o.b.® dookoła świata (1986 r.)
Sukces marki o.b.® wykracza poza granice Niemiec: Każdego roku w 122 krajach sprzedaje się 3,5 mld tamponów o.b.®.
o.b.® świętuje (1990 r.)
o.b.® ma 40 lat i świętuje sprzedanie ponad 50 mld tamponów na świecie.
W latach 90. XX w. wzrasta pragnienie indywidualności i niezależności, a przy tym pojawia się bezprecedensowa otwartość na różne style życia. Marka o.b.® wprowadza na rynek linię produktów „Comfort”, dzięki której każda kobieta może dobrać odpowiedni tampon na każdy dzień miesiączki.
Forum Specjalistyczne (1998 r.)
Różnorakie oferty informacyjne i usługowe dla lekarzy zostają zebrane pod szyldem Forum Specjalistycznego. Ginekolodzy i pediatrzy otrzymują informacje na temat zagadnień medyczno-naukowych związanych z dojrzewaniem, menstruacją i higieną, co ułatwia im pracę w młodymi pacjentkami.
Ciągłe innowacje (2002 r.)
o.b.® wprowadza pierwsze tampony z długimi skręconymi rowkami, które zapewniają niezawodną ochronę poprzez jeszcze skuteczniejsze odprowadzanie płynu do wnętrza tamponu.
Idealne połączenie (2005 r.)
Tampony o.b.® ProComfort™ łączą w sobie najlepsze cechy produktów o.b.®: skręcone rowki zapewniające niezawodną ochronę oraz wyjątkową, jedwabiście gładką otoczkę SilkTouch®, która ułatwia aplikację i usuwanie tamponu.
Indywidualna ochrona na specjalne potrzeby (2007 r.)
Nowe tampony o.b.® ProComfort™ Night z innowacyjnymi skrzydełkami zabezpieczającymi SilkTouch® to prawdziwa rewolucja! Skrzydełka zabezpieczające pomagają wychwytywać płyn, który mógłby wyciekać przy stosowaniu zwykłych tamponów, zapewniając tym samym niedoścignioną ochronę. W 2015 r. wprowadzono na rynek tampony o.b.® ProComfort™ Night Super+Comfort. Doskonałe zabezpieczenie w komfortowym rozmiarze i 100% ochrona!
Największa innowacja od 10 lat! (2017 r.)
Tampony o.b.® ProComfort™, teraz z technologią Dynamic Fit™, zapewniają największy komfort* i niezawodną ochronę:
Trójwymiarowy kształt tamponu ułatwia naturalne dopasowanie się do ciała. Wyjątkowe splecione rowki pomagają skutecznie rozprowadzić płyn wewnątrz tamponu.
*Spośród produktów o.b.®
Nowy wygląd, udowodniona jakość! (2021 r.)
Twoje tampony o.b.® są teraz dostępne w nowoczesnym, zmienionym opakowaniu. Dodatkowo, nowe tampony o.b.® ExtraProtect łączą w sobie dwie wiodące technologie – dodatkowe skrzydełka zabezpieczające i technologię Dynamic Fit™. Naszą gamę produktów wzbogaciliśmy także o nowe tampony o.b.® Organic z wyjątkowymi skręconymi rowkami, zrobione w 100% z bawełny organicznej.